Instagram jest chyba aktualnie na pierwszym miejscu, jeśli chodzi o popularność aplikacji. Wiele osób z niego korzysta for fun, inni traktują go jako swój pamiętnik, ale dla bardzo wielu osób jest to narzędzie pracy. Są tacy, którym nie zależy na obserwatorach i wrzucają zdjęcia dla siebie i swoich znajomych i są też tacy, dla których to podstawa. Dla wielu marek ilość obserwatorów na SM jest podstawą do rozpoczęcia jakiejkolwiek współpracy. Wiecie, że teraz nawet agencje modelek patrzą na ilość obserwatorów zanim zatrudnią modelkę do pokazu czy sesji ?! Takie mamy czasy…
Przy okazji, zapraszam na swojego Instagrama
Hashtag ma znaczenie
Ładne i estetyczne zdjęcia są dla mnie podstawą, ale dzisiaj chciałam się skupić na hashtagach, bo wiele osób nie wie, po co one tam w ogóle są i jak z nich korzystać. Sama tego jeszcze niedawno nie wiedziałam, ale skoro zdobyłam taką wiedzę od osoby mądrzejszej od siebie to teraz chętnie się nią z Wami podzielę. Nie będę wam tutaj przepisywała regułek. Po prostu powiem, jak ja z nich korzystam, na co zwracam uwagę i sprzedam mały tip, o którym prawdopodobnie nie wiedzieliście.
Celem oznaczeń jest wbicie się do top 9. Każdy hashtag ma swoje 9 najlepszych i najbardziej popularnych zdjęć. Jeśli uda wam się zrobić tak, aby było tam również Wasze, prawdopodobnie na Wasz profil zajrzy zdecydowanie więcej osób. Mówię prawdopodobnie, bo w tym momencie duże znaczenie odgrywa też estetyka zdjęcia i całego profilu, treść, tematyka i jeszcze kilka innych aspektów.
Określ swoją pulę osób, do których dotrzesz
Przede wszystkim, określiłem pulę osób, do których jestem w stanie dotrzeć ze swoim zdjęciem. Mam niecałe 20 tysięcy obserwatorów i pod zdjęciem średnio 800 serduszek. To oczywiste, że nie wybije się do osób, które mają kilkaset tysięcy obserwatorów (już nie mówiąc o milionach) i kilkadziesiąt tysięcy serduszek. Nie wybieram też takich oznaczeń. Zobaczcie, poniżej podałam przykład.
Poza tym, mamy możliwość dodania 30 oznaczeń – warto z tego skorzystać. Wiem, że to dużo i często kiepsko wygląda, ale skoro dają nam taką możliwość to czemu z niej nie skorzystać. Im więcej hashtagów dacie, tym wieksza szansa, że w którymś uda Wam się wbić do tych najlepszych postów. Tylko jedna rzecz – wybierajcie te oznaczenia mądrze !
Pod tym oznaczeniem są miliony zdjęć, a w Top 9 osoby maja po kilkadziesiąt / kilkaset tysięcy serduszek. Nie ma szans, żeby moje zdjęcie się wśród nich znalazło, dlatego w ogóle nie używam tego oznaczenia. Mimo że, jest bardzo popularne i znajduje się przy co drugim zdjęciu.
Pod tym oznaczeniem jest już zdecydowanie mniej zdjęć – kilkaset tysięcy, a wśród Top 9 znalazło się moje zdjęcie. Co najważniejsze wisi tam już od kilku dni, a nie zniknęło po kilku godzinach !
Instagram lubi aktywność
Instagram bardzo lubi ruch na stronie. Jeśli zobaczycie, że ktoś ma kilkadziesiąt tysięcy obserwatorów, a 200 kliknięć pod zdjęciem to możecie być pewni, że są to obserwatorzy „kupieni”. Zdjęcie takiej osoby nie ma szans na wybicie się, mimo tak dużej liczby followersów. W tym momencie ważniejsza jest ilość serduszek, komentarzy i reakcja na InstaStory niż sama liczba obserwatorów. Dlatego, warto dodawać zdjęcia estetyczne, wpisujące się w tematykę Waszego konta i jednocześnie takie, które mogą wywołać jakaś reakcje ze strony obserwatora. Jeśli tego ruchu nie będzie na Waszym koncie to nie liczcie na to, że Instagram wybije zdjęcie do top 9.
Jak wybrać hashtagi ?
No i najważniejszy (albo nie, bo ten najważniejszy będzie za chwilę) punkt tego wpisu – w jaki sposób dobrać odpowiednie hashtagi ? Sposobów jest pewnie mnóstwo, ale powiem Wam, jak ja to robię. Określam tematykę zdjęcia, np. fitness i wtedy szukam oznaczeń związanych z tym tematem. Wpisuję w wyszukiwarkę #fitness i przeglądam po kolei hashtagi sprawdzając, ile mają zdjęć w swojej bazie. W ten sposób stworzyłam sobie albumy fitness, podróże, jedzenie, moda i jeszcze kilka innych, z których korzystam. Później tylko dobieram zdjęcie do odpowiedniej tematyki i wrzucam oznaczenia, które mam przygotowane.
Sami musicie opracować sobie metodę, która będzie dla Was łatwa i skuteczna. Sprawdzenie każdego hashtaga to żmudna robota, ale przynosi efekty ! Jeśli zależy Wam na rozwoju Instagrama to warto do tego przysiąść.
Ja bym jeszcze dodał:
– #UżywajDużychLiterMiędzySłowami – łatwiej się czyta długie #tagi 🙂
Na twitterze system rozpoznaje polskie litery i po wpisaniu w wyszukiwarkę #ZdroweSniadanko w wynikach podaje również wyniki z #ZdroweŚniadanko.
Trzeba śledzić bo zapewne na Instagramie też wkrótce będą rozpoznawać polskie znaki.
Jeśli chodzi o ilość #tagów, kiedyś znalazłem badania że optymalna ilość to 11 🙂 ale tu też szybko się zmienia więc polecam zaglądać do statystyk zdjęć na Insta 🙂
I na koniec, http://hashtagify.me/ pomaga zlokalizować najbardziej popularne #tagi 🙂
Dobrego dnia
Pomocne rady, z którymi koniecznie muszę zapoznać już na spokojnie. Do tej pory korzystałem głównie z Facebooka, ale uznałem że czas najwyższy pójść na przód i pokazać się również na innych portalach społecznościowych w tym również na Instagramie.
Jejku zakazane hashtagi?! O tym nie słyszałam 🙁
Ciekawe czemu, z jakiej racji #easter #models #snap lub #newyrars są złe? Nie rozumiem tej idei
Też byłam zdziwiona jak zobaczyłam ta listę. Połowy z nich w ogóle bym się nie spodziewała i sama nie rozumiem co w nich złego…
Bardzo przydatny wpis, jesli ktoś korzysta z instagrama 😊