OWSIANE MUFFINY – IDEALNE PO TRENINGU

DSC_0311

Mam dla Was dzisiaj kolejny pyszny przepis, tym razem na słodko. Jabłkowe muffiny na bazie płatków owsianych, idealne dla osób aktywnych fizycznie. Dadzą energię na cały poranek (zabrzmiało, jak z reklamy) lub po treningu. Moment, w którym postanowicie po nie sięgnąć zależy już tylko od Was. Coś czuję, że to będzie teraz mój ulubiony posiłek po treningu !

Potrzebne składniki (na 6 sztuk):

  • 60g płatków owsianych górskich
  • 1 jabłko
  • porcja odżywki białkowej – 33g (użyłam All nutrition o smaku szarlotki). Pamiętacie o kodzie rabatowym na produkty All nutrition ? Nadal możecie z niego skorzystać ! Wystarczy, że podczas zamówienia w sklepie SFD wpiszecie kod: MAJLAA16 🙂
  • 10g nasion chia
  • łyżeczka cynamonu

DSC_0310

DSC_0309-horz

Płatki owsiane zalej wcześniej wodą i zaczekaj aż dobrze nasiąkną i zmiękną. W międzyczasie, zalej jeszcze nasiona wrzątkiem i zaczekaj chwilę aż utworzy się kleista konsystencja, mieszając co jakiś czas. Kiedy płatki i chia będą już gotowe, odsącz je dobrze i przełóż do jakiegoś większego naczynia. Zetrzyj jabłko na tarce i dodaj do płatków owsianych wraz z odżywką białkową, cynamonem i nasionami chia. Możecie dodać jeszcze trochę stevii lub erytrolu, jeśli lubicie bardziej słodkie potrawy.

Pieczemy ok. 30 minut w 180 stopniach

Całość zawiera: 454 kcal  |  38g białka  |  56.5g węglowodanów  |  8.4g tłuszczu

DSC_0308

DSC_0313

Celowo napisałam w tytule „idealne po treningu”, ponieważ często dostaję od Was pytanie – co najlepiej zjeść po treningu ? Chciałabym Wam pokazać, że posiłek po treningowy, właściwie ten najważniejszy w ciągu dnia, nie musi ograniczać się tylko do ryżu i kurczaka lub owsianki. W tych muffinach jest wszystko, czego potrzebujemy po wysiłku. Węglowodany złożone z płatków owsianych, cukry proste z jabłka oraz białko z odżywki białkowej. Dodatkowo, dorzuciłam jeszcze nasiona chia, które są bardzo dobrym źródłem kwasów tłuszczowych.

Jeśli podobają Ci się moje przepisy, zapraszam również na Instagrama 🙂

About The Author: Roksana

Studentka dietetyki, z zamiłowaniem do blogowania, fotografii i mody. Uwielbia podróże. Kiedyś poleci do NY i przebiegnie wzdłuż rzeki Hudson - jedno z wielu marzeń. Wszystko co robi, robi na 200%, wkładając w to całe serducho. Mam nadzieję, że to zauważycie :)

Comments

twenty + 4 =

  • Reply Sandra

    Można czymś zamienić odżywkę bądź ją pominąć, a muffiny wyjdą równie dobre ? 🙂

    • Reply Roksana

      białko możesz zastąpić dowolną mąką 🙂 Ma to do siebie, że nadaje smaku i słodkości, więc dodatkowo możesz też dać stevie lub erytrol żeby były słodkie

      • Reply Sandra

        Dziękuje ślicznie :*

  • Reply S

    Czy można zastąpić czymś nasiona chia ?

    • Reply Roksana

      Jajkami albo siemieniem lnianym (wcześniej musi być zalane wrzątkiem) 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

eighteen − six =