MOJE SPRAWDZONE SPOSOBY NA CELLULIT

Kiedyś na moim Facebooku dodałam taki post, w którym wspominałam, że udało mi się całkiem rozprawić z celluitem. Sporo osób odezwało się wtedy do mnie, żebym napisałam trochę więcej o tym, jak to zrobiłam. Powiem Wam szczerze, że kiedyś miałam z nim ogromny problem. Niby byłam szczupła, ale wygląd nóg pozostawiał wiele do życzenia. Szczególnie, gdy usiadłam, było go widać gołym okiem. Koszmar ! Na szczęście, mam to już za sobą ! Chętnie podzielę się z Wami swoimi sposobami, choć część z nich na pewno doskonale znacie.

Każdy wie, że woda jest niezbędna, a tak na prawdę, mało osób pije ją w odpowiednich ilościach. Szklanka w ciągu dnia nie wystarczy… Okej, picie wody nie spowoduje, że nagle zniknie cellulit, ale wpłynie na wygląd skóry – odpowiednie nawodnienie i nawilżenie zdecydowanie poprawiają wygląd nóg. Poza tym, picie odpowiedniej ilości wody sprawia, że organizm nie magazynuje jej „na zapas”. Jeśli borykacie się z cellulitem wodnym to może to bardzo sporo pomóc. I pamiętajcie, że mam na myśli czystą wodę mineralną ! Kawa, herbata i inne napoje to oddzielna bajka…

A może chcielibyście żebym przygotowała osobny wpis o tym, jak nauczyłam się pić więcej wody i jakie mam na to sposoby ? Wiem, że wiele z Was ma z tym spory problem… Być może to ułatwiłoby trochę sprawę ?

Wiecie kiedy zobaczyłam największe efekty ? Kiedy zaczęłam regularnie ćwiczyć na siłowni. Żadne fitnessy, bieganie, pilates, TRX nie dały takich efektów, jak ciężary. I jeszcze coś, o czym w kolejnym punkcie… Nie bójcie się ciężarów ! Hantelki 1kg czy małe obciążniki na kostki na prawdę nic nie dadzą. No dobra, może poprawi się trochę elastyczność i wygląd skóry, ale na tym koniec. Tutaj podstawą jest praca nad mięśniami – ich wzmocnienie i mocne zaangażowanie, a do tego potrzebne jest też odpowiednie obciążenie. Oczywiście, pod warunkiem, że zdrowo się odżywiacie, bo bez tego nawet codzienne treningi nie przyniosą efektów 🙂

Trening siłowy to przede wszystkim wzmacnianie. Ale cellulit (przynajmniej w większości przypadków) to tkanka tłuszczowa, którą po prostu trzeba spalić. Jeśli połączycie ćwiczenia siłowe z treningiem cardio to efekt gwarantowany ! Jeśli spalicie nadmiar tkanki tłuszczowej i popracujecie nad objętością mięśni to skórki pomarańczowej możecie się całkowicie pozbyć. Wiem, co mówię !

Tak na prawdę, nie ma znaczenia, co wybierzecie – bieganie, marsz, rower czy skakankę. Najważniejsze jest to, aby taki trening robić regularnie (wcale nie codziennie), połączyć go jeszcze z treningiem oporowym i dołożyć do tego zdrową dietę. Obiecuję Wam, że efekt będzie niesamowity !

Aktywność jest ważna, ale zdrowe odżywianie jest najważniejsze i co do tego nie ma wątpliwości. Zresztą, zauważycie to na pewno na sobie, gdy już zniwelujecie cellulit. Wystarczą 2 tygodnie jedzenia „śmieci” i pomarańczowa skóra wraca. To efekt gromadzenia wody w organizmie oraz nadmiaru tłuszczów, cukru i sody w żywności. Niestety, nasz kobiecy organizm jest bardzo podatny i szybko zmienia się na gorsze. I uwierzcie mi, że tak ma każda z nas. Nie ważne czy ktoś ćwiczy raz w tygodniu czy jest zawodowym sportowcem. Chwila przerwy od aktywności, zmiana żywienia i wszystko wraca automatycznie… Ale jest też dobra wiadomość ! Wystarczy wrócić do zdrowych nawyków i wygląd nóg od razu się poprawia 🙂

Sklepowe słodycze zamieńcie na domowe ! Na zdjęciu moje ulubione „kulki mocy” – trufle orzechowe. Przepis na nie znajdziecie tutaj

To, co najważniejsze (oprócz nawodnienia) to unikanie tłuszczów trans i cukru. A najgorszym połączeniem są te dwa elementy w jednym – dobrym przykładem są sklepowe słodycze, które w składzie mają cukier i tłuszcz utwardzony. Kolejnym składnikiem, który ma ogromny wpływ jest sód, ponieważ powoduje retencję wody. Dużą ilość sodu znajdziemy np. w produktach zero, dlatego tak ważne jest picie dużej ilości wody. A jeśli lubicie napić się coli zero to ilość tej wypitej wody powinniście jeszcze bardziej zwiększyć !

Dieta to temat rzeka. Jeśli chcecie to przygotuje oddzielny wpis i tam trochę bardziej się rozpiszę. To, co poprawia wygląd skóry i pomaga w walce z cellulitem to zdrowe odżywianie. Brzmi tak banalnie, wiem… Ale prawda jest taka, że żadna aktywność nie pomoże, jeśli będziecie jedli, co popadnie. 

Oprócz diety i treningów… Kosmetyka jest równie ważna ! Ja stosowałam dwa domowe zabiegi i myślę, że mocno mi pomogły – prysznice „ciepło – zimno” i masaż uciskowy. Nie chodziłam na żadne profesjonalne zabiegi, peelingi czy profesjonalne masaże. Wystarczyło to, co byłam w stanie zdziałać samodzielnie.

Prysznic „ciepło – zimno” to nic innego, jak natryski najpierw gorącą, a później zimną wodą. Początki nie są łatwe, szczególnie dla takiego zmarźlucha, jak ja. Zaczynałam od małej różnicy temperatur i przechodziłam stopniowo do coraz większej. Pod koniec robiłam już tak, że najpierw oblewałam się gorącą wodą, a później możliwie najzimniejszą – tak robiłam kilka zmian. Podstawową zaletą takiego zabiegu jest poprawa krążenia i elastyczności skóry. Bardzo dobrym sposobem jest też wybranie się na saunę, a po każdej sesji wchodzenie pod zimny prysznic ! Ostrzegam – to opcja dla odważnych !

Masaż uciskowy bańką chińską też robiłam samodzielnie w domu, ale najpierw poszłam na jeden taki zabieg do profesjonalnej masażystki, żeby zobaczyć, jak się to robi. Zestaw baniek kupiłam za kilkanaście złotych w aptece. Dodatkowo, potrzebna jest jakaś oliwka i możecie brać się do roboty !

Nie będę Wam tutaj tłumaczyła, jak taki masaż zrobić, bo nie uważam się za osobę kompetentną w tym temacie. Poniżej wklejam link, w którym wszystko jest świetnie wyjaśnione. To, co mogę Wam doradzić z własnego doświadczenia to – wykonujcie masaż bardzo szybko, a po wszystkim weźcie chłodny prysznic – dzięki temu siniaki są trochę mniejsze.

I na koniec jeszcze jedna rzecz, która może powodować retencję wody i cellulit wodny lub po prostu powstawanie cellulitu w okolicach ud i pośladków. Zaburzenia hormonalne lub przyjmowanie leków z hormonami. Zarówno te, które wykorzystywane są do leczenia (np. hormony tarczycy), jak i tabletki antykoncepcyjne szczególnie, jeśli są źle dobrane. Jeżeli zdrowo się odżywiacie, trenujecie i stosujecie różne zabiegi kosmetyczne, a pomarańczowa skórka, jak była tak jest to warto wybrać się na badania kontrolne i sprawdzić hormony – głównie hormony tarczycy i płciowe. Być może tutaj leży przyczyna…

About The Author: Roksana

Studentka dietetyki, z zamiłowaniem do blogowania, fotografii i mody. Uwielbia podróże. Kiedyś poleci do NY i przebiegnie wzdłuż rzeki Hudson - jedno z wielu marzeń. Wszystko co robi, robi na 200%, wkładając w to całe serducho. Mam nadzieję, że to zauważycie :)

Comments

20 − 17 =

  • Reply Olaa

    Przydatny post 🙂 idę po wodę od razu :p A co jest do jedzenia na zdjęciu nad bowlem z batatów?

    • Reply Roksana Środa

      Pierś z kurczaka z marchewka i kalafiorem w mleczku kokosowym 😊

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

fourteen − three =