DESER Z PŁATKAMI OWSIANYMI

DSC_0086

Płatki owsiane są chyba jednym z popularniejszych składników śniadań. Owsianka nadal króluje na stołach i pewnie tak już zostanie. Sama kiedyś zajadałam się płatkami owsianymi, ale teraz zdecydowanie stawiam na jaglane albo gryczane. Jeśli Wy również należycie do tego grona osób, które nie wyobrażają sobie bez nich poranka, fajnie byłoby je przygotować w ciekawszy sposób niż klasyczna owsianka na wodze albo (co gorsza) na mleku, prawda ? 🙂

Mam dla Was super pomysł, które sprawdzi się zarówno na śniadanie (choć nadal będę Was przekonywała, abyście rano zjedli coś bez węglowodanów, a moją propozycję zostawili na drugi posiłek), jak i deser czy ewentualnie posiłek po treningu. PS. Jestem ciekawa, jaki Wy macie stosunek do płatków owsianych i posiłków na ich bazie ?

DSC_0080

DSC_0083

Składniki:

  • 70g płatków owsianych górskich (mogą być też żytnie albo gryczane)
  • 2 łyżki jogurtu naturalnego
  • łyżka wiórek kokosa
  • łyżeczka nasion chia
  • miarka odżywki białkowej (można z niej zrezygnować)
  • do podania: kawałek banana, pół jabłka, pół nektarynki, kilka pistacji

Płatki owsiane zalej wcześniej zimną wodą i zaczekaj aż namokną i zmiękną. Kiedy będą gotowe, odlej nadmiar wody. W międzyczasie, zalej nasiona chia wrzątkiem i zaczekaj aż stworzy się galaretka. Dodaj ją do płatków i odstaw na chwilę, najlepiej pod przykryciem. Powstanie gęsta, budyniowata masa. Później wystarczy tylko dodać odrobinę jogurtu naturalnego (można go zastąpić mleczkiem kokosowym), odżywkę białkową (nadaje fajnego smaku, ale można z niej zrezygnować) oraz wiórki kokosa. Całość dokładnie wymieszaj. Ułóż ulubione owoce, pokruszone orzechy pistacjowe (nadają rewelacyjnego, słonego posmaku) i zajadaj. Smacznego !

DSC_0081-horz

_____________________________

Jeśli już wybierasz płatki owsiane, celuj w te Górskie, a nie Błyskawiczne. Są one zdecydowanie mniej przetworzone, a tym samym zawierają więcej witamin i minerałów. Płatki błyskawiczne zostały poddane wielu procesom technologicznych, które później umożliwiają nam szybkie ich przygotowanie i zjedzenie, ale nie mają tak wielu cennych właściwości, jak te pierwsze. I jeszcze jedna rzecz, o której musisz pamiętać – zawierają gluten ! O czym wiele osób zapomina 🙂

_____________________________

DSC_0077

Tradycyjnie, jak przy każdym przepisie, czekam na Wasze propozycje na wykorzystanie płatków owsianych. I w gratisie jaglanych ! 🙂

Moja porcja dostarcza: 510 kcal  |  37g białka  |  61g węglowodanów  |  12g tłuszczu

Po więcej moich przepisów zapraszam na Instagrama 

About The Author: Roksana

Studentka dietetyki, z zamiłowaniem do blogowania, fotografii i mody. Uwielbia podróże. Kiedyś poleci do NY i przebiegnie wzdłuż rzeki Hudson - jedno z wielu marzeń. Wszystko co robi, robi na 200%, wkładając w to całe serducho. Mam nadzieję, że to zauważycie :)

Comments

11 + 14 =

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

nineteen − 5 =